Fallout: New Vegas – Chefdesigner bietet Hardcore-Mod zum kostenlosen Download an

Bethesda hat neben dem aktuellen Skyrim noch andere bekannte Rollenspiele auf dem Markt. So wurden wir nun wieder auf „Fallout: New Vegas“ aufmerksam, da  Joshua E. Sawyer, Chefdesigner von Fallout, eine selbstgebaute Modifikation veröffentlich. Den Hardcore-Mod.

So könnt ihr beispielsweise nur noch 50, statt 150 Einheiten Gewicht mit euch herumtragen. Außerdem wurde die anfängliche Lebensenergie auf ein Viertel reduziert. Das Maximallevel was ihr aufsteigen könnt ist auf 35 angesetzt und die Menge an an Erfahrungspunkten wurde halbiert. Die komplette Liste mit den Änderungen könnt, auf englisch ihr hier ansehen:

  •  Max level with all DLCs installed is 35.
  •  XP rate is halved.
  •  Base player health is quartered and level-gained health is reduced by 25%.
  •  Base Carry Weight from 150 to 50 (related perks/things have also been adjusted).
  •  Energy Weapon ammo weighs less than its nearest equivalent Guns ammo.
  •  Energy Weapon durability is in the same ballpark as Guns durability.
  •  Medium Armor has a small amount of DR proportional to its DT.
  •  Heavy Armor has even more DR proportional to its DT.
  •  Power Armor does not require a perk, but if you have the perk, the weight of the armor is essentially negated.
  •  Karma/Alignment values adjusted all over.
  •  H2O/FOD/SLP rates doubled, but the first threshold is moved from 200 to 400 (statuses roll over ever 150 after).
  •  Water and Food drop rates on NPCs is dramatically lower. It is difficult to stay out of Dehydration/Starvation by looting enemies.
  •  Water/Nuka-Cola/Sunset Sarsaparilla heal much less, but now all restore H2O (alcohols will as well, but at lowered values).
  •  Default Stimpaks are uncommon. A new variant, Stimpak, Expired is the default. It is not that great.
  •  The player’s Workbench recipe now makes Stimpak, Homemade. It is better than Expired, worse than default Stimpaks, and has the PE penalty from Healing Powder.
  •  All Stimpaks have weight.
  •  Pre-Order items have been adjusted to be more well-balanced and not worth that much if you rush to Chet’s to trade them in.
  • A bunch of fixes I couldn’t make during development because of load order conflicts, time, etc. E.g.: Automatic Rifle spread re-adjustment, putting the Police Pistol on the Cowboy List, Bozar on Grunt, Junk Rounds are now actual ammo variants you can make, etc.
  • Some other stuff.
Die Hardcore-Mod könnt ihr unter diesem Link herunterladen. Allerdings benötigt hier alle aktuellen Patches und DLC’s damit die Mod funktioniert. Außerdem müsst ihr euch den  Fallout Mod Manager installieren. Dieser ist auf dieser Seite zu erhalten.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l-x-1fm2cq8[/youtube]
Wer Fallout: New Vegas noch nicht in seinem Besitz hat, kann das Spiel auf Amazon bestellen.

Lost Password